SFO'ens principper

Læs her om SFO'ens principper:

Princip for skolefritidsordningens virksomhed Daugård Skole

Formål: Skolefritidsordningen skal være med til at skabe en tryg, meningsfuld og varieret dag for børnene og styrke deres alsidige, sociale og personlige udvikling. Derudover er det vigtigt at opbygge positive relationer på tværs af klasser og aldersgrupper, som allerede starter ved overgangen fra børnehave til skole.
● SFO personalet skaber rammer for fritidsaktiviteter, der stimulerer nysgerrighed, leg og fællesskab og bidrager til børnenes trivsel gennem fokus på faglig og social udvikling.
● Børnene i SFO har meget indflydelse på mulige fritidsaktiviteter, idet der lægges stor vægt på udvikling af børnenes selvstændighed gennem medbestemmelse. ● SFO ledelse og personale bidrager sammen med børnehaven og 0. klasse til at sikre gode rammer og genkendelighed for overgangen mellem skole og fritid gennem en genkendelig hverdag.
● SFO personalet prioriterer åben og tydelig kommunikation med hjemmet og ønsker, at forældrene skal opleve et godt og åbent samarbejde om deres eget barns trivsel.