Om Daugård skoles SFO

Kontakt SFO på tlf. 29136830.

Hør mere om SFO på Daugård skole ved at kontakte Lisbeth Østergaard,
SFO-afdelingsleder @: lisbeth.oestergaard@hedensted.dk
Skolens SFO-nr.: +45 79833090

Indmeldelse og udmeldelse af SFO foretages via den digitale pladsanvisning:

Det er vort ønske, at børnene er glade for at komme i SFO, og at de føler sig trygge og har tillid til de voksne.

Børnene er i SFO i deres fritid, og de har mulighed for selv at vælge, om de vil lege eller deltage i en aktivitet. Gennem legen udvikler børnene sig selv, de lærer at samarbejde og lærer andre at kende. Dette giver f.eks. børnene mulighed for at få erfaringer i, hvad der er hensigtsmæssig adfærd i forhold til andre. Det er ligeledes i SFO, at mange sociale relationer etableres. Derfor er det således vigtigt, at børnene har tid til at lege med hinanden på tværs af alder og køn. Vi har forskellige pædagogiske tilbud til børnene i hverdagen, men det er op til børnene selv, om de vil tage imod de tilbud eller om de blot har lyst til at lege ude som inde - alene eller med andre. Det er desuden vigtigt, at børnene føler de bliver set og hørt hver dag, og det er en af vores vigtigste opgaver at de får det behov opfyldt.

Fremadrettet arbejder vi med fælles ledelse og bestyrelse med børnehaven og vuggestuen, hvilket betyder, at vi vil få et større samarbejde fremover. Det kalder vi Kids Zone Daugård.