KLAR til læring og forældresamarbejde

Klar til Læring

Læring foregår hele tiden. I familien, i daginstitutionen og dagplejen, i skolen og blandt kammeraterne. Forskning viser, at de kompetencer, som børn lærer tidligt, har stor betydning resten af livet. Grundlaget for en uddannelse lægges altså helt fra barnets fødsel, hvor barnets grundlæggende behov skal dækkes, og forudsætninger for læring skal stimuleres.

Kerneopgaven for Læring i Hedensted Kommune er: Sammen skaber vi bevægelse, så børn og unge i forpligtende fællesskaber udvikler sig til livsduelige og fremtidsparate mennesker.

I Hedensted Kommune vil vi stå på tæer for, at vores børn og unge opnår mest mulig LÆRING. Det vil vi gøre ved at styrke udviklingen af syv kompetencer, som alle er meget vigtige for at opnå læring.

Her kan du læse mere om KLAR til læring: KLAR

De 7 kompetencer

I Hedensted Kommune vil vi stå på tæer for, at vores børn og unge møder livet med mod, livsglæde og lyst til læring. Det gør vi ved at styrke syv kompetencer, som alle er vigtige for børn og unges udvikling, læring og trivsel.

Billede fjernet.1. Robusthed

2. Behovsudsættelse

3. Nysgerrighed er vigtig for at kunne fordybe sig.

Billede fjernet.4. Vedholdenhed

Billede fjernet.5. Automatisering

Billede fjernet.6. Selvregulering/selvdisciplin

Billede fjernet.7. Gode omgangsformer

FORÆLDRESAMARBEJDE
Vi har store forventninger til samarbejdet med forældrene og har formuleret det således:

I Kids Zone Daugård er samarbejdet med forældre kendetegnet ved gensidig respekt, tillid, dialog og ærlighed. Sammen ønsker vi, at voksen-relationerne er med til at skabe de bedste rammer for, at børnene kan trives i et forpligtende fællesskab.”